Salgs- og leveringsbetingelser

Generelt

Enhver levering sker i henhold til nedenstående salgs- og leveringsbetingelser, medmindre andet er aftalt skriftligt mellem kunde og Track One ApS.

Ved tryksager kan der forekomme mindre farveafvigelser.
Det er kundens ansvar at emballagen er testet/godkendt med fuldt sortiment, såfremt Track One ApS ikke har haft det fulde sortiment ved fremstilling af prototype.

 

Tilbud og indgåelse af ordre

Alle tilbud er gældende i 30 dage fra tilbuddets dato.
Alle tilbud og ordrebekræftelser er med forbehold af forcemajeure, herunder strejke og lock-out, og ethvert forhold der skyldes mangel på materialer.
Track One ApS forbeholder sig ret til at regulere prisen, såfremt der under fremstillingen indtræffer uforudsete stigninger i valutakurser, afgifter til offentlige myndigheder eller andre forhold udenfor Track One ApSs kontrol.
Enhver ændring af ordrespecifikation skal ske skriftligt, annullering kan kun accepteres, hvis ordren ikke er startet i produktionen.

 

Priser

Alle priser er eksklusiv moms og forsendelse.

 

Betaling

Betalingsbetingelser 14 dage netto hvis ikke andet er aftalt.
Ved overskridelse af betalingsfristen svarer kunden rente med 1,5 % pr. påbegyndt måned fra senest rettidige betalingsdato.
Såfremt kunden ikke overholder betalingsfristen, forbeholder Track One ApS sig ret til at tilbageholde yderligere leverancer, indtil betaling har fundet sted. I sådanne tilfælde kan Track One ApS ændre betalingsvilkår. Konstatering af mangler berettiger ikke kunden til at holde nogen del af betalingen tilbage.

 

Miljøtillæg

På alle ordre tillægges 2% miljøtillæg.

 

Ejendomsforbehold

Track One ApS forbeholder sig ejendomsretten til enhver leverance, indtil købesummen med tillæg af eventuelle renter er betalt.

 

Levering og eventuel forsinkelse

Ved specialfabrikation forbeholder Track One ApS sig ret til 10 % over- og underlevering som følgende eksempel, ved 100 stk. må der minimum leveres 90 stk. og maksimalt 110 stk.
Den aftalte leveringstid er anført i ordrebekræftelsen. Track One ApS er berettiget til om nødvendigt at forlænge den aftalte leveringstid med indtil 20 dage regnet fra udløbet af den faste leveringstid, forudsat Track One ApS har underrettet kunden om forlængelsen inden udløbet af aftalt leveringstid. Forsinkelsen giver ikke kunden ret til at tilbageholde betalingen, eller til erstatning i øvrigt.

 

Reklamationer og mangler

Kunden er forpligtet til straks og senest 5 dage efter modtagelsen af en leverance at foretage fornødne undersøgelser til konstatering af eventuelle mangler.

Ved eventuelle reklamation/mangler skal Track One ApS kontaktes straks efter konstatering og produkterne må ej anvendes før Track One ApS har set problemet. Kunden skal skriftligt reklamere til Track One ApS, idet reklamationen skal indeholde en specifikation af manglen.

Track One ApS ansvar for mangler er begrænset til omlevering eller afhjælpning indenfor 20 dage. Alternativt kan Track One ApS efter eget valg kreditere kunden et af Track One ApS fastsat beløb.
Kunden kan ikke kræve erstatning for sit indirekte tab som driftstab eller manglende avance som følge af mangler.

 

Montage på facader

Ved opsætning af skilte og facade bogstaver samt folie arbejde skal facaden og vinduer være rengjort og fri fra gammel reklamemateriale på den aftalte opsætningsdag, hvis ikke andet er aftalt. Skal Track One fjerne dette, beregnes alm. timetakst samt evt. afrensningsmidler.

 

Montage autodeko

Ved montage af dekoration på bil, skal bilen leveres vasket og rengjort .
Gammel reklamemateriale samt limrester skal fjernes inden levering til Track One, hvis ikke andet er aftalt.
Skal Track One fjerne dette, beregnes alm. timetakst samt evt. afrensningsmidler.

 

Produktansvar

Track One ApS er ikke ansvarlig for skade på løsøre, som indtræder medens varen er i kundens besiddelse. I øvrigt er Track One ApS kun ansvarlig for skade på løsøret, såfremt det bevises, at skaden skyldes fejl eller forsømmelse begået af Track One ApS eller andre, som denne har ansvaret for.

Track One ApS er heller ikke ansvarlig for skader på produkter, der er fremstillet af kunden eller på produkter, hvori disse indgår.

Track One ApS er ikke ansvarlig for driftstab, tabt avance eller andet indirekte tab.

I den udstrækning Track One ApS måtte blive pålagt produktansvar overfor tredjemand, er kunden forpligtet til at holde Track One ApS skadesløs i samme omfang, som Track One ApSs ansvar er begrænset i henhold til ovenstående bestemmelser

Kunden er forpligtet til uden ugrundet ophold skriftligt at underrette Track One ApS, såfremt kunden bliver bekendt med skader i henhold til ovenstående bestemmelser.

Al videre produktion på grundlag af materiale fra Track One ApS sker på eget ansvar.

 

Tvister, værneting og lovvalg

I enhver tvist med udgangspunkt i Track One ApS og kundens kontrakt, hvor ovenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende, forpligter parterne sig til igennem forligsforhandlinger at løse sagen. Uløselige tvister vedrørende aftalen eller tvister som udspringer af aftalen afgøres af byretten i Odense efter Dansk Ret. I tilfælde af begæring om syn og skøn skal der udpeges en fagkyndig syns- og skønsmand i Odense.